Ваша корзина пуста!
Рецензия: EORONT "Gods Have No Home"

Рецензия: EORONT "Gods Have No Home"

578
6 Декабря, 2020

Новая рецензия EORONT "Gods Have No Home" в журнале Musika.be.

Eoront werd in 2012 opgestart door Foltath Eternum als solo-project. Onder die naam zorgde de man voor atmospheric black metal met teksten die zich afspeelden in een alternatieve wereld. Zo zorgde hij voor twee ep’s en een full-album. Sinds 2014 werd Eoront een full-band dankzij de toevoeging van bassist Eugene, drummer / percussionist Ephemiral Gorth en Valea (keyboards). Die laatste is zo te horen op het tweede full-album uit 2017, ‘Another Realm’, maar is er ondertussen niet meer bij. Met ‘Gods Have No Home’ zet Eoront zijn muzikale reis verder. Inspiratie voor de teksten werden dit keer gevonden in het werk van de Russische poëet Max Voloshin (1877-1932), want alle teksten komen uit werk van hem met uitzondering van het titelnummer. ‘Gods Have No Home’ vertelt het verhaal van een zwervende god die nadenkt over het feit dat hij over landschappen zwerft die door een andere god zijn gecreëerd. Hoe dan ook: het zorgt voor een knappe muzikale reis die Eoront hier uittekent. Furieuze stukken zwartgeblakerd geweld worden afgewisseld met atmosferische stukken die de hardheid van landschap en het leven in het algemeen mooi weer geeft. Vernieuwend is het niet wat het drietal hier loslaat, maar het zorgt wel voor een intense en beklijvende luisterervaring waar wij wel pap van lusten. De mooie afwisselingen tussen stevige donkere kracht en de lichtere rustiger momenten zorgen er immers voor dat je aandacht nergens kan ontsnappen. Ook over het vocale aspect – donker, dreigend en krachtig – zijn we erg te spreken al begrijpen wij er zelf geen bal van. Zelf waren we eerder al onder de indruk van het vorige album en het lijkt ons dat Eoront nog een stapje voorwaarts heeft gezet. Zodoende is dit nieuwe werkstuk dan ook een aanrader geworden voor elke liefhebber van atmospheric black metal.

Luc Ghyselen (90)

578
6 Декабря, 2020